Alla inlägg under april 2013

Av Malin - 29 april 2013 07:18

Här kommer de:


Vikt: 70,7 kg (+1,1 kg sen förra veckan)

Midja: 91 cm (+1 cm sen förra veckan)


Som sagt ingen träning, ingen sömn och lingonveckan på intåg- kunde inte räkna med något bra resultat då.


Hoppade över träning som jag skulle på igår bara för att nu måste jag bli frisk så jag kan ta tag i träningen igen. Visserligen har jag bara varit förkyld, men rackarns den vill ju aldrig släppa.


Har satt upp ett nytt mål: nere på 65 till midsommar!

Får jag bara vara frisk och får sova ordentligt så borde det allt kunna gå vägen.

Har inte vägt under 68 kg sen jag gick på högstadiet tror jag, så den dagen kommer bli stor!

Av Malin - 28 april 2013 22:01

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Solen är framme mer så då blir det inte lika mycket datortid, sen har jag varit förkyld och haft känningar i halsen. 


Blev bara en träning denna veckan. Stationsträning 70 minuter i onsdags. Sedan har jag fått vila mig. Lite trädgårdsarbete, rensat i landen och sått och planterat en del. Kommer blir fint när det väl tar fart!


Imorgon väntar ny vägning och mätning. Jag är inte så orolig, tror att jag ligger lite högre än förra veckan baserat på tre saker.


1, jag har varit sjuk och inte kunnat/orkat träna lika mycket.

2, Har inte kunnat sova ordentligt utan legat på mellan 3-5 timmar per natt.

3, ska ha röda veckan när som helst och då brukar jag samla på mig vatten i kroppen och öka suget efter mat/onyttigheter.


Men men, vi får se imorgon!!!

Av Malin - 22 april 2013 07:36

Säger bara WOW:


Vikt: 69,6 kg (-1,6 kg sen förra måndagen)

Midjan: 90 cm (-1,5 cm sen förra måndagen)


Är väldigt glad just nu- det märks att träning och kosthållning lönar sig!

Av Malin - 21 april 2013 20:50

Denna veckan har jag inte bloggat så hemskt mycket. Har fyllt mina dagar med lek, fika (bra fika) och träning.

Även lite trädgårdsarbete får platsa där, rensat ogräs och spadvänt hela potatislandet... ;-)


Veckans träningspass är såhär:


Tisdag: MRL (mage, rumpa och lår på gymmet)

onsdag: Stationsträning 70 minuter

Torsdag: Crosstrainern hemma 15 min uppvärmning, 20 minuter mer motstånd

Lördag:Crosstrainern hemma 15 mnin uppvärmning, 10 minuter intervall( 30 sek på varje och upp till fem och ner igen), 10 minuter nervarvning (5 min på växel 3, 3 min på växel 2 och sista 2 min på växel 1)

Söndag: Crosstrainern på gymmet 15 minuter på växel 1, stationsträning 70 minuter


Idag var det inte meningen att köra crosstrainern på gymmet då jag har en hemma. Men tyvärr trodde jag passet började en halvtimme tidigare än i verkligheten, men istället för att sätta mig ner och vänta så tänkte jag: Jag är ju redan här, ställ dig en stund på crosstrainern istället för att slöa!!


Har lagt om min kost denna veckan också. Försöker skära ner på kolhydrater men inte ta bort dem helt. Märks mest på lunch och middag- då tar jag bara lite kolhydrater eller inga alls och byter ut dem mot broccoli, blomkål eller morot och ärtor.


Ett exempel från idag: Vi skulle ha korv(falukorv med 68 % köttinnehåll-grymt bra plus att den är mjölkfri så även Olle kunde äta) och eftersom det låg/ligger en kålrot i kylen och några morötter så fixade jag till rotmos. Sedan kokade jag 5 broccolis till bara mig, och gjorde även en sallad på isbergssallad, gurka, paprika och fetaost. Så hela familjen delade på 4 potatisar och Henrik får även en matlåda på tisdag- vilket innebär bra balanserad mat till mig!!!


Känner mig grymt laddad inför vägning och mätningen imorgon då jag inte kunde bärgamig utan vägde mig i morse... Och jag sa bara OJ!!!

Av Malin - 16 april 2013 21:07

Adaptern hämtad och den fungerar! Så nu kan jag träna på min crosstrainer igen.


Körde ett pass MRL idag. Var rädd att jag inte skulle få någon plats eftersom jag hade reservplats 17 igår, idag var det 14 i morse och sen 9 hela eftermiddagen. halv sex hade jag en bokad plats. Och jag som inte gått på detta passet sen innan jul, jag kommer att få träningsvärk!!!

Av Malin - 15 april 2013 20:58

trodde jag var 4e reserv på MRL:en, men jag var ju 14e reserv nu. och på Skivstången är jag 3e reserv nu-så jag gissar att det blir skivstång imorgon och inte MRL. Hälskotta vad den var populär!!! Jag som hade sett fram emot MRLen ju!!


Idag har det blivit en timmas springande efter Olle in och ur butiker medan Henrik var och badade med Ellen. Han springer inte lite långsamt heller. Jag måste mer än bara gå för att komma ikapp honom nu för tiden.


Nu ligger dem och sover, något jag och borde göra snart! Ny dag imorgon och nya möjligheter!!

Av Malin - 15 april 2013 08:54

Här kommer dom utan krussiduller...:


Vikt: 71,2 kg (+0,3 kg sen förra veckan) - men -4kgsen nyår!

Midjan:  91,5 cm (oförändrat sen förra veckan) men - 7,5 sen veckan efter nyår!


Jag försöker se det positiva!


idag lämnat väldigt lessen tjej på dagis- skär i mamma hjärtat, men ger jag efter så kommer hon utnyttja det mer sen.

Inventerade barnen skor igår med  min nya mätsticka: Kiddy! Insåg att barnens skor är små, blir att köpa nya till Ellen idag. Olle har växt 5 mm på en månad så snart dax till honom oxå!

Av Malin - 14 april 2013 20:33

Satt precis och bokade in mina pass denna veckan- tänker starta riktigt hurtigt och hoppas min adapter kommer senast på torsdag!


Imorgon ska jag och Olle gå en promenad, så långt han orkar in mot fåren är tanken.

På tisdag har jag bokat in mig MRL( reserv 4) och skivstång (reserv 17), hoppas få komma med i iaf MRL- skivstång tog jag med bara för att jag kände för att gå dit, men tror inte jag får någon plats tyvärr.

På onsdag fick jag plats på stationsträningen- JIPPIIE!!!

Och på söndag bokade jag in mig på stationsträning även då!



Adaptern är ju beställt och skickad- ska bara komma upp till macken så jag kan få hämta hem den. Längtar faktiskt att till att få träna och komma igång nu.


Idag har varit en sån här  fixardag här. Jag har städat i huset, tvättat  och diskat.  Henrik drog åt handbromsvajern på toyotan, sedan började han städa den inuti.  Jag dammsög toyota inuti- så nu har vi en bil som inom kort bara ska bli tvättadoch vaxad på utsidan också.

Jag började lite smått rensa upp i mina odlingslådor,ska bytaden översta jorden så Olle hjälpte min att köra bort den till äppleträdet som ska få mer jord runt sig.

Sedan krattade jag även upp lite mossa i trädgården. Mossan har växt jättemycket nu när det varit plusgrader på dagen men minusgrader på natten. Gräset börjar ju växa först när det är några plus dygnet runt ju!!! Och vi har mycket mossa  kan jag säga- men det ger ju mig lite träning. Det enda är att barnen bara än intresserade av att hjälpa mamma i typ 2 minuter sen ska det göras nya saker eller sticka runt husknuten så man får jaga dem så de inte hinner springa ner till vägen...


Tänkte säga att jag inte lägger ut något resultat imorgon- men så blir det inte! Jag ska lägga ut resultatet som blir ändå för att jag ska från och med imorgon verkligen börja om med viktresan!!!

Ovido - Quiz & Flashcards