Alla inlägg under december 2014

Av Malin - 18 december 2014 20:46

Vart tog tiden vägen?

Nyss var det midsommar, semester och massa sol.

Nu är det snart jul, grått och regnigt.

OM det bara kunde komma lite snö för julkänslans skull!


Efter jul ska jag ta nya tag i mitt liv, särskilt med maten... 

Jag och Hanna, en underbar granne, vi har fått in en rutin på motion.

Vi springer tre gånger varje vecka, måndag, onsdag och söndag.

Så nu är det maten som är problemet.

Eller inte hela problemet,för det är många saker som påverkar matintaget.

Vi kan ju börja med stress, då äter jag mer och oregelbundet.

Humöret gör också väldigt mkt.

Lingonveckan är jobbig när det gäller maten.

Plus soffläge när min kropp vill att jag stoppar saker i munnen hela tiden.


Så dagen efter nyår vänder jag på nytt ett blad i min livsbok och lovar mig själv och min familj nya matvanor där vi ska prova minst en ny rätt i veckan.

Presentation

Mot ett hälsosammare liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards