Alla inlägg under februari 2015

Av Malin - 1 februari 2015 19:51

Hej! Längesen nu!


Nu är jul och nyår förbi sen en månad tillbaka. Det är redan februari.

Efter sommarens semester föll jag in i en stressperiod och gick upp lite väl mkt i vikt.

Och började med viktväktarna och tappade lite vikt och fick lite energi.

Sedan kom julstressen och julgodis och julmat. Ja lite mkt av allt.


Det har varit svårt eller helt omöjligt att vända tillbaka matvanorna igen.

Motionen har under hela hösten och vintern fungerat i det stora.

Sprang i Sätila sista gången efter nyår och benhinnorna smärtade som bara den.

Och sen har min löpar/gångpartner bangat i över en vecka nu. Så då försvann min motivation aningen.


Det sista har min lediga tid bestått av att slipa och putsa i vardagsrummet då vi ska måla/tapetsera.


Men nu känner jag att det är dags! Från och med när jag vaknar imorgon så ska jag ställa om maten till det bättre.

Handlade mat idag som jag kan äta och gillar och är bra för kroppen. Men framför allt  så handlar det om att bara äta en portion vilket är min akilleshäl då är maten god vill jag ha mer... Men från och med imorgon ska jag vara hård mot mig själv.


och till påsk ska jag ha gått ner fem kilo och vågen ska stå på 67kg. Och när den gör det så ska jag unna mig en shoppingrunda och förnya min garderob.


Så alla mina vänner och alla andra där ute, hejja på mig!!!

Presentation

Mot ett hälsosammare liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards