Alla inlägg under augusti 2013

Av Malin - 19 augusti 2013 20:51

Veckans resultat:


Vikt: 66,9 kg

Midjan: 88 cm (kvällsmäting som inte riktigt tillitningsbart mått men det är ändå bra!)


Ska man se till midjan är jag numera hälsosam. En kvinna ska ju vara under 88 cm runt midjan. Vad som nu räknas som midja- jag mäter ju på bredaste stället och där kanske inte min midja är??? Annars blir jag ju ännu gladare för då är jag ju bara ännu mer hälsosam-men skönt att det försvinner cm runt magen!


I alla fall så har jag blivit 8,3 kg lättare och 11 cm smalare sen nyår och vi fortsätter på detta sättet nu! Mitt mål är att när jag börjar jobba den 2 september vara nere på 65 kilo- känns nåbart iaf!

Av Malin - 12 augusti 2013 21:51

Jag har varit frånvarande här på bloggen ett väldigt bra tag nu.

Träningen har verkligen halkat efter då jag bara under senaste 5 veckorna varit smärtfri i 4-5 dagar. Jag har fått ont i min fot, ibland så ont att jag inte kan röra på den utan att det hugger, men för det mesta kan jag halta fram. Idag kan gå obehindrat men klarar inte att springa för då gör det ont. På nätterna kan man ligga och sova som man vill och sömnen har blivit en bristvara. Trots detta har jag uppnått ett av mina mål:


För ett par veckor sen var jag nere på 67,7 kg och vet ni vad jag uppnådde då?

Jag har lyckats bli av med exakt 10 procent av min vikt sen nyår! Sedan att jag gått upp 5 hekto och legat stabilt på 68,2 kg sedan dess är oxå roligt. 


Nu väntar ju en sista vecka hemma innan Olle börjar sin inskolning på dagis, om tre veckor har jag gjort min första arbetsdag.


Så nu tänkte jag försöka vara nere på 65 kg när jag ska börja jobba. Jag tror jag kan, även om foten krånglar- sitter och väntar på tid till ortopeden då remiss redan gått dit och är bekräftad. Vad jag vill är att ingen bjuder mig på något fika eftersom jag inte kan motstå, och så behöver jag mycket pepptalk!

Presentation

Mot ett hälsosammare liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards