Alla inlägg den 8 mars 2015

Av Malin - 8 mars 2015 07:44

Ibland har man en kort dipp, ibland blir den lite längre som den blivit för mig denna gången.

Den här gången har jag ramlade dit lite mer än jag borde tillåtit mig. Jag har låtit mig äta lite mer skräpmat och större portioner är jag borde. Träningen går tyngre med de extra kilona som tyngd att dra runt på.


Igår tog jag och vände på bladet och börjar på ett nytt kapitel i mitt liv.

Jag vill skapa mig bra vanor utan att det blir något tråkigt! Det ska bli en livstil som jag kommer trivas med, och som är en del av mitt och min familjs liv.


Stressen som jag känner av blir alltid värre de första tre,fyra månaderna på året. Jag vet vad stressen kommer ifrån men det är svårt att göra något åt det. Det ligger inte hos mig att göra den förändringen, jag kan bara lindra stressen en aning genom bättre rutiner.


Maten är en stor bov i mitt liv. Mår jag dåligt är det maten jag vänder mig till. För några veckor sen körde vi två veckor med middagsmatsedel här hemma. Det fungerade jättebra. Tog kortare tid att tillaga när man vet vad man ska äta, barnen hjälpte till i köket och de åt då även mer. Jag kände att man hann med mer kvalitetstid med barnen, vilket ledde till nöjdare och lugnare barn.


Nu börjare det bli ljusare på kvällen, vilket gör att barnen gärna är ute en längre stund efter förskolan, vi ska snart börja plantera i pallkragarna och barnen är upphetsade. Plus att man kan ta ett av barnen och de kan cykla samtidogt som en av oss vuxna får springa- vilket ger kvalitetstid för båda barnen med varsin förälder.


Tror att jag skulle må bra av att kolla upp om jag har PMS för jag blir hemskt personlighetsförändrad flera perioder under varje månad.


Men nu tar jag åter tag i det igen!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mot ett hälsosammare liv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards